RUMOBIL
Spotkanie partnerów projektu RUMOBIL
2017.10.23 14:25 , aktualizacja: 2017.10.23 14:54
Autor: Magdalena Prządka-Głodek (NI), Wprowadzenie: Monika Gontarczyk
- Pociąg kolei DB (Fot....
- Plakat promujący (Fot....
- Stacja kolejowa Lutherstadt...
- Jeden z peronów (Fot....
W Wittenberdze w Niemczech spotkali się partnerzy projektu RUMOBIL. Gospodarzem roboczego zjazdu partnerów był lider projektu – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Transportu kraju związkowego Saksonia-Anhalt.
W trakcie spotkania podsumowano zakończenie dwóch pełnych okresów realizacji projektu. Uwzględniono wkład poszczególnych partnerów w realizację projektów pilotażowych, wydatki finansowe z budżetów oraz stopień osiągnięcia założonych wskaźników. Omówiono także prace związane z przygotowaniem Strategii RUMOBIL, której rezultaty znajdą odzwierciedlenie w regionalnych dokumentach transportowych obowiązujących u poszczególnych partnerów. Słowacki partner (UNIZA – Uniwersytet Żyliński), przedstawił raport dotyczący efektów wdrażania poszczególnych etapów projektów pilotażowych.
Komunikacja i promocja
Partner z Chorwacji (koleje chorwackie) podsumował drugi okres, biorąc pod uwagę działania promocyjne. Z raportu wynika, że Mazowsze wykonało swoje zadanie w 100 proc. Na stacjach i przystankach kolejowych leżących wzdłuż linii kolejowej nr 27 i 33, a także w szynobusach Kolei Mazowieckich umieszczane były plakaty i dodatkowo dystrybuowane ulotki promujące projekt i aplikację „tropKM”.
Zielona stacja kolejowa
Obecni w Wittenberdze partnerzy zwiedzili zmodernizowany węzeł przesiadkowy. Otrzymał on miano najlepszej stacji kolejowej 2017 roku. Stację kolejową okrzyknięto „zieloną” z uwagi na zastosowanie wielu ekologicznych rozwiązań, wpływających na środowisko naturalne. Z założenia ma ona być samowystarczalna w odniesieniu do zapotrzebowania na energię elektryczną (wykorzystanie paneli fotowoltaicznych). Ponadto budynek wyposażono w dużą liczbę okien, co przekłada się na większy udział światła naturalnego. Na dachu natomiast posadzono rośliny.
Reformacja w transporcie?
Drugi dzień obrad zdominował temat aktualnego stanu i miejsca publicznego transportu zbiorowego na terenach wiejskich i mało zurbanizowanych. W gronie specjalistów zastanawiano się, jak zmienić niekorzystne trendy i poprawić sytuację mieszkańców gmin oddalonych od dużych ośrodków miejskich. Jednym z zaproponowanych rozwiązań jest uwzględnienie dziesięciu tez opracowanych przez partnerów projektu RUMOBIL.
Liczba wyświetleń: 220
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.