RUMOBIL
Robocze spotkanie w Modenie w ramach projektu RUMOBIL
2018.07.03 14:10
Autor: Magdalena Prządka-Głodek (NI), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
W ramach realizacji kolejnego etapu projektu RUMOBIL, delegacja Samorządu Województwa Mazowieckiego wraz z przedstawicielem Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” wzięła udział w wyjeździe studyjnym do włoskiej Modeny.
Partnerem projektu RUMOBIL z Modeny jest Agencja ds. Mobilności i Lokalnego Transportu Publicznego (aMO), która była gospodarzem wizyty. Goście z Mazowsza mieli okazję zapoznać się z wdrożonym przez aMO projektem pilotażowym polegającym na zastosowaniu nowego oprogramowania pozwalającego na lepsze zarządzanie usługami autobusowymi realizowanymi za pośrednictwem „Prontobus”.
„Prontobus” – jak to działa?
Projekt „Prontobus” ma integrować miejski i pozamiejski transport publiczny Modeny. Poprzez aplikację na urządzenia mobilne użytkownik może dokonać rezerwacji przejazdu busem na określonej przez siebie trasie. Podróżny każdorazowo otrzymuje potwierdzenie rezerwacji lub informację o braku możliwości przejazdu. Rezerwacji można dokonać najpóźniej na 60 minut przed planowanym odjazdem busa. „Prontobus” jest usługą dostępną dla przewozów okazjonalnych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb seniorów, którzy w łatwy sposób mogą zamówić przejazd z gwarancją miejsca siedzącego, udając się np. z wizytą do lekarza czy urzędu.
„Call center” – centrum zarządzania projektem
Podczas wizyty studyjnej delegacja z Mazowsza odwiedziła centrum obsługi podróżnych „Call center”, gdzie obsługiwane są między innymi rezerwacje składane przez pasażerów na przejazd „Prontobusem”. Mając pobraną aplikację „Prontobus” oraz dokonując rejestracji w systemie, delegacja miała możliwość testowania programu, a także wykonania przykładowej rezerwacji przejazdu.
Projekt pilotażowy realizowany przez parterów z Modeny jest pomocny w planowaniu podróżny oraz organizacji przewozów wykonywanych za pośrednictwem „Prontobusa”.
Liczba wyświetleń: 192
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.