ZPORR

Wytyczne dotyczące sposobu opisywania faktur przez beneficjentów ZPORR w ramach projektów finansowanych z EFRR

2005.12.21 00:00

Autor: Administrator, Wprowadzenie: Administrator

Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z dnia 16 grudnia 2005 r., odnośnie opisywania faktur przez beneficjentów, w przypadku, gdy wybór wykonawcy w projektach w finansowanych z EFRR nie podlega Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, uprzejmie informujemy, że:
    według instrukcji do „ Wniosku beneficjenta o płatność ” dla projektu finansowanego z EFRR faktura ( i tym samym jej kserokopia ) powinna zawierać opis, który m. in. powinien odwoływać się do „ Podstawy prawnej zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 19 poz. 177 z późn. zm. ) – jeśli projekt jest realizowany w oparciu o ww. ustawę”.

W przypadku, gdy faktura zawiera niepełny opis czy też projekt nie był realizowany w oparciu o ustawę PZP ( lub projekt podlega pod ustawę PZP, ale jest realizowany z pominięciem procedur wynikających z ustawy PZP ), uprzejmie informujemy, że do instrukcji w punkcie (26) Załączniki obok obowiązujących dotychczas elementów opisu dokumentów zostaje dodany punkt o następującej treści:
    jeśli projekt nie jest realizowany w oparciu o ww. ustawę (PZP) należy podać odpowiedni przepis ustawy, na podstawie którego do projektu( wydatku ) nie stosuje się ww. ustawy. Jeśli projekt jest realizowany zgodnie z Procedurą Uproszczoną, należy to również napisać.

Obowiązek opisywania faktur z uwzględnieniem powyższego wymogu, stosuje się do wniosków o płatność sporządzonych przez beneficjentów po 15 stycznia 2006 r.

Liczba wyświetleń: 1239

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.