Z serca Polski nr 4/17

Przewozimy bezpiecznie, solidnie i na czas

2017.04.11 14:05 , aktualizacja: 2017.06.13 09:50
Autor: Katarzyna Łukasik „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o., Wprowadzenie: Iwona Dybowska
konduktorka w przedziale Kolei Mazowieckich fot. arch. „Koleje...

Tak brzmi motto spółki Koleje Mazowieckie, która za wartości przyświecające codziennej pracy przyjęła: bezpieczeństwo, solidność, rozwój, satysfakcję i szacunek. Głównym wyznacznikiem oceny działalności ma być zadowolenie podróżnych. Słowem: liczy się pasażer!

 

Pracownicy Kolei Mazowieckich (KM) dokładają starań, by wszyscy korzystający z oferty spółki czuli, że trafili w ręce profesjonalistów. Kadra stale podnosi kwalifikacje, standard usług rośnie, poprawia się komfort i bezpieczeństwo. Tak prosperujący system organizacyjny udało się osiągnąć m.in. dzięki uruchomieniu i doskonaleniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania, na który składają się:

  • System Zarządzania Jakością (zgodny z normą ISO 9001:2008),
  • System Zarządzania Bezpieczeństwem,
  • System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (zgodny z normą ISO 27001:2014-12),
  • System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym (wg wymagań opracowanych przez Krajową Izbę Gospodarczą oraz Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A.),
  • System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (zgodny z normą PN-N-18001:2004).

 

To jedyny przewoźnik pasażerski, świadczący usługi na terenie Polski, który może pochwalić się jednocześnie pięcioma funkcjonującymi i certyfikowanymi systemami zarządzania. KM są swoistym kolejowym know-how, przyczyniającym się do – trwającego już 12 lat – stałego, dynamicznego rozwoju. Spółka na tym nie poprzestaje. W bieżącym roku planuje wprowadzić jeszcze jeden system – Zarządzania Środowiskowego (według normy ISO 14001:2015) – potwierdzający pozytywny wpływ transportu kolejowego na środowisko naturalne.

 

Zintegrowany system zarządzania to połączenie procesów, procedur i praktyk działania stosowanych w organizacji, które mogą być bardziej skuteczne w osiąganiu celów wynikających z polityki firmy niż podejście poprzez oddzielne systemy.

 

Pod stałą kontrolą

Każdego roku w KM niezależne jednostki certyfikujące przeprowadzają audyty. Weryfikują, czy wszystkie wymagania dotyczące systemu zarządzania są spełniane. Sprawdzają stałą zgodność poszczególnych obszarów. Kontrolę przeprowadza także Urząd Transportu Kolejowego – w przypadku Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.

Po co w ogóle stosuje się systemy zarządzania? To szereg współdziałających elementów, które jako całość wpływają na efektywność organizacji. Dzięki nim spółka nieustannie się rozwija, reaguje na potrzeby podróżnych, kompleksowo usprawnia realizowane procesy, podnosi jakość pracy, zdobywa zaufanie klientów i wzmacnia pozycję na rynku.

Liczba wyświetleń: 272

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.