Z regionu

Dyskutowano o Trasie Olszynki Grochowskiej

2013.03.22 11:35 , aktualizacja: 2013.03.22 15:44
Autor: Michał Hackiewicz, MBPR (opr. Wydział Komunikacji Zewnętrznej), Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
fot.Agnieszka Stabińska
fot.Agnieszka Stabińska
fot.Agnieszka Stabińska
fot.Agnieszka Stabińska
fot.Agnieszka Stabińska

Trwają prace nad aktualizacją „Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego”. Marszałek Adam Struzik oraz projektanci planu z Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie po raz kolejny spotkali się z przedstawicielami samorządów zaangażowanych w rozwój sieci drogowej północnej części obszaru metropolitalnego Warszawy, by przedyskutować kwestie przebiegu lokalizacji Trasy Olszynki Grochowskiej.

 

Tym razem rozmowy w sprawie kształtowania układu komunikacyjnego północnej części Obszaru Metropolitalnego Warszawy w całości poświęcone było uwarunkowaniom planistycznym realizacji Trasy Olszynki Grochowskiej.

 

Trasa Olszynki Grochowskiej (TOG) od dziesięcioleci jest umieszczana w regionalnych i miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Zamierzenie to nie znalazło się jednak w planach inwestycyjnych. W obowiązującym „Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego” trasa ujęta została jako „postulowany korytarz drogi wysokiej klasy”, stanowiący planowane przedłużenie tej trasy w obszarze administracyjnym Warszawy w kierunku północnym, aż do połączenia z drogą krajową S7 w rejonie Nowego Dworu Mazowieckiego i służący usprawnieniu połączeń ośrodków osadniczych z północnej części Obszaru Metropolitalnego z Warszawą. Jest to jedna z dróg, które napotykają na coraz większe sprzeciwy społeczne, nierzadko wspierane przez władze gmin. Podobnie jak w przypadku LTM, podnoszony jest przede wszystkim problem wieloletniego rezerwowania terenów położonych w korytarzu tej trasy.

 

W trakcie dyskusji poruszanych było wiele rozwiązań, które pozwoliłyby zminimalizować negatywne społeczne i przestrzenne skutki realizacji inwestycji przy zachowaniu jej niezbędnych parametrów i roli w systemie transportowym. W szczególności dotyczyły one możliwości modyfikacji korytarza TOG w celu większego wykorzystania odcinków dróg już istniejących. Między innymi zaakceptowano propozycje rozbudowy, modernizacji i budowy drogi wojewódzkiej nr 631, która na niektórych, najbardziej wrażliwych fragmentach, zastąpiłaby dotychczasowy planowany przebieg Trasy Olszynki Grochowskiej.

 

Kluczowy dla całej sprawy kompromis został osiągnięty – szczegóły planistyczne proponowanych rozwiązań będą jeszcze ustalane.

Liczba wyświetleń: 1044

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.