Z regionu
Czy starości należy się uczyć?
2013.06.08 11:35 , aktualizacja: 2013.06.11 15:30
Autor: Anna Jurkiewicz, Departament Polityki Społecznej i Zdrowotnej, Wprowadzenie: Agnieszka Stabińska
- fot.arch.WSS w Radomiu
- fot.arch.WSS w Radomiu
- fot.arch.WSS w Radomiu
- fot.arch.WSS w Radomiu
- fot.arch.WSS w Radomiu
- fot.arch.WSS w Radomiu
Blisko 350 uczniów z siedmiu mazowieckich liceów wzięło udział w sportowej rywalizacji w ramach XIII Olimpiady Szkół Promocji Zdrowia, która odbyła się 7 czerwca w Hali Sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Radomiu. Spotkanie było podsumowaniem całorocznej pracy licealistów, którzy w tym roku, w ramach Szkół Promocji Zdrowia zajmowali się problematyką dotyczącą starzenia się i starości.
Olimpijczycy zmierzyli się w kilku konkurencjach, wśród których były m.in. sztafeta z workami, bilard z piłkami tenisowymi, skok przez duże skakanki oraz udzielanie pierwszej pomocy. Rywalizacja sportowa poprzedzona została trzyetapową olimpiadą wiedzy na temat starzenia się i starości, w której udział wzięli wszyscy uczniowie Szkół Promocji Zdrowia.
Departament Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, nawiązując do tegorocznego hasła olimpiady „Czy starości należy się uczyć”, przygotował konkurs wiedzy na temat starzenia się i starości dla wszystkich uczniów Szkół Promocji Zdrowia. Rywalizacja przebiegała w III etapach – klasowym, szkolnym i międzyszkolnym, od kwietnia do maja br. Laureaci zostali uroczyście nagrodzeni podczas Olimpiady Szkół Promocji Zdrowia w Radomiu.
Jednym z elementów tegorocznej Olimpiady Szkół Promocji Zdrowia był również konkurs na prezentację multimedialną, tematyką nawiązującą do hasła przewodniego. Uczniowie i tutaj wykazali się niezwykłą pomysłowością oraz talentem i powstały bardzo ciekawe prace.
Po podsumowaniu wyników wszystkich konkurencji sportowych i dodaniu punktów otrzymanych za wykonanie prezentacji multimedialnej, klasyfikacja końcowa
XIII Olimpiady Szkół Promocji Zdrowia przedstawiała się następująco:
-
Szkoła Promocji Zdrowia przy Samodzielnym Zespole Publicznych ZOZ im. J. Psarskiego w Ostrołęce,
Szkoła Promocji Zdrowia przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Radomiu. - Szkoła Promocji Zdrowia przy Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim w Siedlcach.
- Szkoła Promocji Zdrowia przy Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
- Szkoła Promocji Zdrowia przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku.
- Szkoła Promocji Zdrowia przy Wojewódzkim Szpitalu Chirurgii Urazowej św. Anny.
Patronat honorowy nad XIII Olimpiadą Szkół Promocji Zdrowia objął Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik, natomiast patronat merytoryczny –
dr n. med. Elżbieta Kozak – Szkopek Wojewódzki Konsultant w dziedzinie geriatrii z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Program Szkoła Promocji Zdrowia prowadzony jest od 1999 r. Powstał z inicjatywy Samorządu Województwa Mazowieckiego. Co roku ok. 700 licealistów bierze udział w dodatkowych zajęciach, które odbywają się w sześciu szpitalach zaangażowanych w akcję. Przez cały rok szkolny, co najmniej raz w tygodniu, uczniowie uczestniczą w 90-minutowych blokach zajęciowych. W tym czasie zdobywają praktyczną wiedzę z zakresu m.in.: promocji zdrowia, profilaktyki zdrowotnej, udzielania pierwszej pomocy, przeciwdziałania uzależnieniom, rehabilitacji osób niepełnosprawnych, podstaw psychologii, mikrobiologii, a także żywienia. Przyglądają się pracy w szpitalu oraz uczą podstaw medycyny i zasad zdrowego stylu życia. Zajęcia w ramach tegorocznej Szkoły Promocji Zdrowia odbywały się pod hasłem „Czy starości należy się uczyć?”.
Program realizowany jest przez siedem mazowieckich liceów oraz sześć podległych Samorządowi Województwa Mazowieckiego szpitali: Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej św. Anny w Warszawie, Specjalistyczny Szpital Wojewódzki w Ciechanowie, Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. J. Psarskiego w Ostrołęce, Wojewódzki Szpital Zespolony w Płocku, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Radomiu oraz Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach sp. z o.o. Zajęcia, prowadzone równolegle do nauki w liceach, realizowane są w formie: wykładów, seminariów, dyskusji panelowych, gier dydaktycznych, ćwiczeń praktycznych, konferencji, wycieczek edukacyjnych oraz pokazów filmów, foliogramów i tablic.
Artykuły powiązane
Liczba wyświetleń: 289
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.