Z regionu
Trasa śródmiejska w Węgrowie
2006.08.23 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Administrator
11 sierpnia br. Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego Jan Engelgard wizytował budowę trasy śródmiejskiej w Węgrowie.
W spotkaniu z drogowcami wzięli udział dyrektor MZDW Teresa Materek, dyrektor Rejonu Drogowego Węgrów-Siedlce Marian Gołoś, starosta węgrowski Bogdan Doliński i burmistrz Węgrowa Jan Górski.
Budowa trasy jest efektem trójstronnego porozumienia samorządów: wojewódzkiego, powiatowego i gminnego. Odciążająca od ruchu samochodowego centrum Węgrowa miejska trasa to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie inwestycyjne wśród samorządów - budowana trasa jest wojewódzką obwodnicą w miejskim układzie komunikacyjnym. Koncepcja rozwiązania wyprowadzającego ruch z centrum Węgrowa powstała jeszcze w latach siedemdziesiątych. W planach przestrzennego zagospodarowania był nawet zarezerwowany pas terenu pod tę trasę.
Na mocy porozumieniu powiat węgrowski przekazał województwu miejski odcinek swojej drogi. Samorząd miasta z kolei przejął na siebie obowiązki związane z regulacją praw własności i wykupem gruntów pod trasę oraz przygotowanie dokumentacji technicznej. Koszt inwestycji wynosi ponad 12 mln zł, z czego wkład finansowy miasta Węgrowa to blisko 3 mln zł.
Trasa mierzy 1,6 km i obejmuje między innymi kosztowne przebudowy i budowy infrastruktury podziemnej, montaż ekranów akustycznych (750 m), dwa ronda o średnicach 42 m, chodniki i drogi serwisowe.
Budowa realizowana jest w dwóch etapach. Termin zakończenia robót pierwszego etapu wyznaczony został na koniec października. Wykonawca planuje jednak oddać do użytku odcinek pierwszego etapu we wrześniu br. Prace przy realizacji drugiego etapu (około 300 m) rozpoczną się na początku września i zostaną ukończone jeszcze w tym roku.
W spotkaniu z drogowcami wzięli udział dyrektor MZDW Teresa Materek, dyrektor Rejonu Drogowego Węgrów-Siedlce Marian Gołoś, starosta węgrowski Bogdan Doliński i burmistrz Węgrowa Jan Górski.
Budowa trasy jest efektem trójstronnego porozumienia samorządów: wojewódzkiego, powiatowego i gminnego. Odciążająca od ruchu samochodowego centrum Węgrowa miejska trasa to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie inwestycyjne wśród samorządów - budowana trasa jest wojewódzką obwodnicą w miejskim układzie komunikacyjnym. Koncepcja rozwiązania wyprowadzającego ruch z centrum Węgrowa powstała jeszcze w latach siedemdziesiątych. W planach przestrzennego zagospodarowania był nawet zarezerwowany pas terenu pod tę trasę.
Na mocy porozumieniu powiat węgrowski przekazał województwu miejski odcinek swojej drogi. Samorząd miasta z kolei przejął na siebie obowiązki związane z regulacją praw własności i wykupem gruntów pod trasę oraz przygotowanie dokumentacji technicznej. Koszt inwestycji wynosi ponad 12 mln zł, z czego wkład finansowy miasta Węgrowa to blisko 3 mln zł.
Trasa mierzy 1,6 km i obejmuje między innymi kosztowne przebudowy i budowy infrastruktury podziemnej, montaż ekranów akustycznych (750 m), dwa ronda o średnicach 42 m, chodniki i drogi serwisowe.
Budowa realizowana jest w dwóch etapach. Termin zakończenia robót pierwszego etapu wyznaczony został na koniec października. Wykonawca planuje jednak oddać do użytku odcinek pierwszego etapu we wrześniu br. Prace przy realizacji drugiego etapu (około 300 m) rozpoczną się na początku września i zostaną ukończone jeszcze w tym roku.
Liczba wyświetleń: 493
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.