Z regionu

Płynna jazda WKD na trasie Komorów–Podkowa Leśna

2017.08.07 11:20 , aktualizacja: 2017.08.07 11:52

Autor: Krzysztof Kulesza (Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.), Wprowadzenie: Paweł Burlewicz

Widok z góry w zbliżeniu na dwie linie torów kolejowych (fot. pixabay.com)

Zakończyły się dwie ważne inwestycje Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Terminowa modernizacja mostu i kompleksowa naprawa toru oznaczają koniec utrudnień dla pasażerów.

 

Z końcem lipca WKD sp. z o.o. zamknęła dwa remonty na szlaku Komorów–Podkowa Leśna Główna, czyli linii kolejowej nr 47. Pierwszym była modernizacja mostu na rzece Zimna Woda (na km 20,508) zlokalizowanego na odcinku Nowa Wieś Warszawska–Kanie Helenowskie. Drugim – kompleksowa naprawa toru nr 2 (tor prawy w kierunku stolicy) na długości około 7 km.

 

Już nie będzie przesiadek do autobusów

Prace zakończyły się terminowo. To ważne, bo rozległy zasięg remontów wymagał wprowadzenia czasowo zastępczej komunikacji autobusowej. Od 1 sierpnia można już korzystać z połączeń kolejowych bez utrudnień.

 

WKD prowadzi kompleksowe naprawy torowiska oraz obiektów inżynieryjnych od 2009 r. Ostatnie inwestycje, które zwiększą komfort i bezpieczeństwo podróży kosztowały 8,6 mln zł (prawie 1,5 mln zł modernizacja mostu a ponad 7 mln remont torowiska, włącznie z terenem stacji Komorów i Podkowa Leśna Główna).

 

Za remont zapłaciła WKD

Inwestycje sfinansowano ze środków własnych WKD, dla których zabezpieczenie stanowi zawarta z Samorządem Województwa Mazowieckiego umowa ramowa o świadczeniu usług publicznych dotyczących wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich.

 

 

Liczba wyświetleń: 252

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.