Z regionu
Praca w Wielkiej Brytanii
2004.06.16 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: Administrator
W Wielkiej Brytanii nie brakuje pracy. Na Polaków czeka na Wyspach kilkaset tysięcy miejsc pracy. Trzeba jednak wiedzieć, jak należy szukać legalnej pracy.
Tym zagadnieniom poświęcone było w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie. Prowadzili je przedstawiciele ambasady Wielkiej Brytanii. Uczestniczyło w nim ponad 100 osób m.in. bezrobotni, absolwenci szkół wyższych i osoby, które chcą wyjechać do pracy na Wyspach.
Setki osób, które w maju bez żadnego przygotowania wyjechało na Wyspy Brytyjskie doznało zawodu. Większość z nich powtarza ten sam błąd; nie zna obowiązujących w Anglii zasad pracy, ludzie żądni zarobku jadą "w ciemno", bez pieniędzy na utrzymanie, a na dodatek nie znają języka.
Uczestnicy spotkania pytali przede wszystkim, w jaki sposób można poszukać legalnej pracy w Wielkiej Brytanii.
Okazuje się, że aby uzyskać taką pomoc najlepiej skontaktować się z Job Centre Plus, które funkcjonuje w ramach urzędu o nazwie Departament for Work and Pensions. Informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.jobcentreplus.gov.uk.
Pracę można także znaleźć za pośrednictwem sieci EURES. W Wojewódzkim Urzędzie Pracy wszelkich informacji na ten temat udziela doradca EURES tel: (022) 631-28-44 lub (022) 532-22-26. wawueures1@praca.gov.pl lub rynekpracy@wup.mazowsze.pl.
Osoby, które wyjeżdżają powinny wiedzieć, że nie będą potrzebowały zezwolenia na pracę, ale muszą zarejestrować się w Systemie Rejestracji Osób Zatrudnionych (daje to podstawę do wykonywania pracy i zamieszkania w WB). Jest to w miarę proste. Formularz należy wysłać pocztą pod adres podany na kwestionariuszu. Taki dokument jest dostępny na stronie internetowej www.workingintheuk.gov.uk.
Do wypełnionego formularza rejestracyjnego trzeba dołączyć: kopię listu potwierdzającego zatrudnienie od pracodawcy, 2 zdjęcia, kopie ważnego paszportu, opłatę w wysokości 50 funtów.
Certyfikat rejestracyjny będzie ważny przez okres zatrudnienia u pracodawcy podanego w formularzu.
Jeśli jednak przed upływem 12 miesięcy ciągłej pracy nastąpi zmiana zatrudnienia należy pamiętać, że trzeba wystąpić o nowy certyfikat rejestracyjny.
Tym zagadnieniom poświęcone było w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie. Prowadzili je przedstawiciele ambasady Wielkiej Brytanii. Uczestniczyło w nim ponad 100 osób m.in. bezrobotni, absolwenci szkół wyższych i osoby, które chcą wyjechać do pracy na Wyspach.
Setki osób, które w maju bez żadnego przygotowania wyjechało na Wyspy Brytyjskie doznało zawodu. Większość z nich powtarza ten sam błąd; nie zna obowiązujących w Anglii zasad pracy, ludzie żądni zarobku jadą "w ciemno", bez pieniędzy na utrzymanie, a na dodatek nie znają języka.
Uczestnicy spotkania pytali przede wszystkim, w jaki sposób można poszukać legalnej pracy w Wielkiej Brytanii.
Okazuje się, że aby uzyskać taką pomoc najlepiej skontaktować się z Job Centre Plus, które funkcjonuje w ramach urzędu o nazwie Departament for Work and Pensions. Informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.jobcentreplus.gov.uk.
Pracę można także znaleźć za pośrednictwem sieci EURES. W Wojewódzkim Urzędzie Pracy wszelkich informacji na ten temat udziela doradca EURES tel: (022) 631-28-44 lub (022) 532-22-26. wawueures1@praca.gov.pl lub rynekpracy@wup.mazowsze.pl.
Osoby, które wyjeżdżają powinny wiedzieć, że nie będą potrzebowały zezwolenia na pracę, ale muszą zarejestrować się w Systemie Rejestracji Osób Zatrudnionych (daje to podstawę do wykonywania pracy i zamieszkania w WB). Jest to w miarę proste. Formularz należy wysłać pocztą pod adres podany na kwestionariuszu. Taki dokument jest dostępny na stronie internetowej www.workingintheuk.gov.uk.
Do wypełnionego formularza rejestracyjnego trzeba dołączyć: kopię listu potwierdzającego zatrudnienie od pracodawcy, 2 zdjęcia, kopie ważnego paszportu, opłatę w wysokości 50 funtów.
Certyfikat rejestracyjny będzie ważny przez okres zatrudnienia u pracodawcy podanego w formularzu.
Jeśli jednak przed upływem 12 miesięcy ciągłej pracy nastąpi zmiana zatrudnienia należy pamiętać, że trzeba wystąpić o nowy certyfikat rejestracyjny.
Liczba wyświetleń: 393
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.