Z regionu
„Czysta Bzura” po raz trzeci
2007.11.22 00:00
Autor: Administrator, Wprowadzenie: JakubWojna
16 listopada br. w Centrum Edukacji Kampinoskiego Parku Narodowego ogłoszone zostały wyniki trzeciej edycji konkursu przyrodniczo-ekologicznego „Czysta Bzura – warto poznać jej piękno i odkryć tajemnice”. III edycja konkursu została w głównej części sfinansowana z dotacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w ramach otwartego konkursu na realizację zadań publicznych w zakresie kształtowania postaw i zachowań zgodnych z zasadami ekorozwoju.
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 16 szkół z terenu powiatu sochaczewskiego: 10 podstawowych, 5 gimnazjów i jedna szkoła ponadgimnazjalna. Łącznie we wszystkich kategoriach wiekowych wpłynęło ok. 150 prac wykonanych przez prawie dwustu uczniów. Uczniowie szkół podstawowych klas 0-III wykonywali prace plastyczne na temat „Moja rzeka Bzura – co mi się nad nią podoba, a co nie”. Uczniowie klas IV-VI musieli wykonać prezentację multimedialną lub plakat na temat „Moje ulubione miejsce nad Bzurą”. Gimnazjaliści i młodzież szkół średnich mogli wybierać wśród trzech tematówł „Człowiek i rzeka – wpływ rzeki Bzury na życie ludzi dawniej i dziś”, „Z biegiem rzeki – walory przyrodnicze, historyczne i kulturowe” oraz „Współczesne wykorzystanie walorów rzeki Bzury zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju”.
Wszyscy laureaci indywidualni oraz wszystkie szkoły uczestniczące w rywalizacji otrzymały cenne nagrody. Uczniowie otrzymali sprzęt turystyczny, książki, przybory plastyczne, pendrivy, koszulki, zaproszenia na spływ kajakowy. Nagrodami dla szkół były m.in. mikroskopy stereoskopowe, barometry, globusy, zestawy lup, sprzęt elektroniczny (DVD, aparat cyfrowy, telewizor, drukarka-kopiarka), książki i albumy przyrodnicze, gry edukacyjne, prenumeraty pism edukacyjnych.
W trakcie imprezy wylosowane zostały także dwie szkoły, dla których nagrodami są wycieczki edukacyjno-krajoznawcze. Szczęśliwcami okazały się Szkoła Podstawowa w Gawłowie oraz Gimnazjum w Lasocinie.
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Razem dla Rozwoju Regionu Sochaczewskiego.
W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 16 szkół z terenu powiatu sochaczewskiego: 10 podstawowych, 5 gimnazjów i jedna szkoła ponadgimnazjalna. Łącznie we wszystkich kategoriach wiekowych wpłynęło ok. 150 prac wykonanych przez prawie dwustu uczniów. Uczniowie szkół podstawowych klas 0-III wykonywali prace plastyczne na temat „Moja rzeka Bzura – co mi się nad nią podoba, a co nie”. Uczniowie klas IV-VI musieli wykonać prezentację multimedialną lub plakat na temat „Moje ulubione miejsce nad Bzurą”. Gimnazjaliści i młodzież szkół średnich mogli wybierać wśród trzech tematówł „Człowiek i rzeka – wpływ rzeki Bzury na życie ludzi dawniej i dziś”, „Z biegiem rzeki – walory przyrodnicze, historyczne i kulturowe” oraz „Współczesne wykorzystanie walorów rzeki Bzury zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju”.
Wszyscy laureaci indywidualni oraz wszystkie szkoły uczestniczące w rywalizacji otrzymały cenne nagrody. Uczniowie otrzymali sprzęt turystyczny, książki, przybory plastyczne, pendrivy, koszulki, zaproszenia na spływ kajakowy. Nagrodami dla szkół były m.in. mikroskopy stereoskopowe, barometry, globusy, zestawy lup, sprzęt elektroniczny (DVD, aparat cyfrowy, telewizor, drukarka-kopiarka), książki i albumy przyrodnicze, gry edukacyjne, prenumeraty pism edukacyjnych.
W trakcie imprezy wylosowane zostały także dwie szkoły, dla których nagrodami są wycieczki edukacyjno-krajoznawcze. Szczęśliwcami okazały się Szkoła Podstawowa w Gawłowie oraz Gimnazjum w Lasocinie.
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Razem dla Rozwoju Regionu Sochaczewskiego.
Pliki do pobrania
Rozmiar: 30 kB, Liczba pobrań: 1123, Dokument programu Microsoft Word
Liczba wyświetleń: 266
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.