Z regionu
Pokonując ograniczenia, stwarzamy możliwości
2008.10.10 00:00
Autor: Jarosław Zaroń, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Wprowadzenie: Łucja D. Cichocka
Program TOC dla Edukacji wspiera dzieci i młodzież w procesie nabywania umiejętności; określania i wyrażania własnych potrzeb, jasnego komunikowania się z innymi, wytrwałego dążenia do celu i przewidywania konsekwencji zdarzeń związanych z podjętymi decyzjami.
Coroczne konferencje są z jednej strony okazją do wymiany doświadczeń wśród trenerów i praktyków TOC, a drugiej - szansą na prezentację programu wśród psychologów i pedagogów w krajach, w których konferencja się odbywa. W tym roku po raz pierwszy została zorganizowana w Polsce. Dzięki XI Konferencji TOC dla Edukacji polscy nauczyciele, pracownicy naukowi wyższych uczelni, studenci, pedagodzy, psycholodzy szkolni oraz nauczyciele pracujący z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z młodzieżą uzależnioną mogą dołączyć do liczby 80.000 pedagogów, którzy znają program i wykorzystują w swojej pracy już w 22 krajach świata. Narzędzia TOC są stosowane zarówno szkołach i przedszkolach, w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak również w procesie resocjalizacji.
W każdym z trzech dni konferencji ok. 200 uczestników mogło poznać narzędzia myślowe służące do realizacji programu TOC dla Edukacji, wysłuchać wykładów lub wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez wykładowców z 14 krajów świata - od Singapuru, RPA poprzez kraje Europy po Izrael, Kolumbię, Filipiny, Meksyk i USA. Polskę reprezentowali prof. dr hab. Marta Bogdanowicz z Uniwersytetu Gdańskiego oraz trenerzy TOC z MSCDN i Transfer Learning.
Konferencja zorganizowana została m. in. przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Liczba wyświetleń: 195
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.