PROJEKT COVID19
Ogłoszenie w sprawie składania ofert na dostawę środków ochrony indywidualnej przeznaczonych na cele zapobiegania oraz zwalczania epidemii wywołanej zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 na obszarze województwa mazowieckiego. Zakup środków ochrony indywidualnej z dostawą do podmiotów leczniczych.
2020.11.16 15:30 , aktualizacja: 2020.11.25 14:03
Autor: Magdalena Kądrowska (OR), Wprowadzenie: Dorota Łucja Cichocka
Ogłoszenie w sprawie składania ofert na dostawę środków ochrony indywidualnej przeznaczonych na cele zapobiegania oraz zwalczania epidemii wywołanej zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 na obszarze województwa mazowieckiego. Zakup środków ochrony indywidualnej z dostawą do podmiotów leczniczych.
Zapraszamy do składania ofert przedsiębiorców oferujących środki ochrony indywidualnej.
Przedmiot zamówienia:
- Fartuchy fizelinowe - 80 000 szt., w rozmiarach:
S – 5 000 szt.;
M – 13 000 szt.;
L – 34 000 szt.;
XL – 22 000 szt.,
XXL – 6 000 szt.
Oferowany produkt, tj. fartuch medyczny musi być wykonany z włókniny polipropylenowej. Musi posiadać długi rękaw wykończony gumką lub mankietem.
Wymagany certyfikat na materiał OEKO-TEX.
- Kombinezony ochronne - 6 000 szt., w rozmiarach:
S – 420 szt.;
M – 1 290 szt.;
L – 1 465 szt.;
XL - 2 255 szt.,
XXL - 520 szt.,
XXXL - 50 szt.
Oferowany produkt musi być zgodny z wymaganiami zasadniczymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/425 dot. środków ochrony indywidualnej, w tym normy EN 14126:2003 dotyczącej odzieży, zapewniający ochronę przed czynnikami infekcyjnymi, potwierdzony certyfikatem wydanym przez uprawnioną jednostkę notyfikującą.
Oferowany produkt powinien spełniać wymagania normy EN 14126 dotyczącej odzieży ochronnej według co najmniej wyszczególnionych warunków:
- odporność na przenikanie skażonej cieczy pod wpływem ciśnienia hydrostatycznego - klasa 4 i wyższa;
- minimalna wytrzymałość na rozdzieranie i na przekłucie wg EN 14325:2018 (klasa 1);
- odporność na przenikanie czynników infekcyjnych pod wpływem mechanicznego kontaktu
z substancjami zawierającymi skażone ciecze – klasa 4 i wyższa; - odporność na przenikanie skażonych ciekłych aerozoli – klasa 2 i wyższa.
Ponadto powinien spełniać następujące wymagania:
- kombinezon ochronny co najmniej typ 4 wg klasyfikacji zgodnie z normą EN 14605: 2005+A1:2009;
- rękawy z elastyczną silikonową taśmą zabezpieczającą;
- wykonany z materiału minimum 1 klasy palności;
- wykonany z barierowej włókniny polipropylenowej SMS, bez zawartości lateksu, polietylenu i celulozy do procedur wysokiego ryzyka;
- szwy, połączenia trwałe i rozdzielne płaskie;
- zamek błyskawiczny kryty listwą;
- pakowany w indywidualne opakowanie.
Produkt musi posiadać deklarację zgodności na zgodność z wymaganiami rozporządzenia UE 2016/425 oraz być oznakowany znakiem CE.
- Maseczki chirurgiczne jednorazowe - 340 000 szt.
Oferowany produkt musi spełniać następujące normy i wymagania:
- PN-EN 14683:2006- Maski chirurgiczne - Wymagania i metody badania (lub odpowiednio EN 14683:2019)
- deklaracja zgodności na zgodność z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016 r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 211) albo deklaracja zgodności z wymaganiami dyrektywy 93/42/EWG, albo deklaracja zgodności z wymaganiami rozporządzenia (UE) 2017/745
- oznakowanie znakiem CE.
Produkt o cechach ochronnych, chroniących przed czynnikami biologicznymi: powinien spełniać wymagania normy EN 14683:
- skuteczność filtracji bakteryjnej (BFE) jak dla masek typu II lub IIR,
- oddychalność (ciśnienie różnicowe - Pa) jak dla masek typu II lub IIR,
- biostatyczność (zachowanie czystości bakteryjnej) lub powinien być wykonany z materiału spełniającego powyższe wymagania
Ponadto produkt musi:
- być wykonany z trójwarstwowej włókniny,
- być wiązany z tyłu na troki lub posiadać gumkę umożliwiającą założenie maseczki o uszy,
- w części środkowej posiadać zakładki (harmonijka) umożliwiające dopasowanie maseczki do kształtu twarzy – zakrycie nosa, ust i brody,
- w jednej krawędzi posiadać wzmocnienie umożliwiające dopasowanie maseczki do nosa zapewniające szczelność przylegania,
- mieć rozmiar wyrobu „na płasko” co najmniej 17,5 cm x 9 cm.
- Półmaska filtrująca ffp2 - 40 000 szt.
Oferowany wyrób o cechach ochronnych, chroniący przed aerozolami w tym bioaerozolami, powinien zapewniać zgodność z wymaganiami zasadniczymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 dot. środków ochrony indywidualnej, w tym co najmniej jednej z wymienionych norm lub regulacji:
- PN-EN 149:2001+A1:2010 (EN 149:2001+A1:2009) - (Sprzęt ochrony układu oddechowego - półmaski filtrujące do ochrony przed cząstkami – wymagania, badanie, znakowanie),
- NIOSH-42 CFR 84 (USA),
- GB2626-2006 (Chiny),
- AS/NZ 1716:2012 (Australia),
- JMHLW – 2000 (Japonia),
- NOM-116-2009 (Meksyk),
- ABNT/NBR 13698:2011 (Brazylia),
- KMOEL-2017-64 (Korea)
w zakresie:
- skuteczności filtracji wobec aerozoli stałych i/lub ciekłych nie mniej niż 94 proc.,
- oporu oddychania – nie więcej niż 300 Pa,
- zawartości CO2 w powietrzu wdychanym – mniejsza niż 1 proc. obj.
Ponadto półmaska filtrująca powinna być oznakowana zgodnie z wymaganiami normy stanowiącej podstawę wykazania jej właściwości ochronnych (np. w EN numer normy, nazwa półmaski, klasa ochrony, dane producenta), powinna posiadać deklarację zgodności na zgodność z wymaganiami rozporządzenia UE 2016/425 jak również powinna być oznakowana znakiem CE.
Półmaska filtrująca powinna osłaniać usta, nos i brodę użytkownika. Powinna być wykonana z układu włóknin filtracyjnych i osłonowych trudnopalnych.
Podstawowe elementy półmaski filtrującej:
- zacisk nosowy, lub odpowiednio wyprofilowana część nosowa czaszy półmaski,
- zawór wydechowy – (opcjonalnie),
- taśmy nagłowia wykonane z gumy pasmanteryjnej lub lateksowej lub innego materiału tekstylnego,
- zapinki taśm nagłowia – (opcjonalnie)
- Półmaska filtrująca ffp3 - 8 000 szt.
Oferowany wyrób o cechach ochronnych, chroniący przed aerozolami w tym bioaerozolami, powinien zapewniać zgodność z wymaganiami zasadniczymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 dot. środków ochrony indywidualnej, w tym co najmniej jednej z wymienionych norm lub regulacji:
- PN-EN 149:2001+A1:2010 (EN 149:2001+A1:2009) - (Sprzęt ochrony układu oddechowego - półmaski filtrujące do ochrony przed cząstkami – wymagania, badanie, znakowanie),
- NIOSH-42 CFR 84 (USA),
- GB2626-2006 (Chiny),
- AS/NZ 1716:2012 (Australia),
- JMHLW – 2000 (Japonia),
- NOM-116-2009 (Meksyk),
- ABNT/NBR 13698:2011 (Brazylia),
- KMOEL-2017-64 (Korea)
w zakresie:
- skuteczności filtracji wobec aerozoli stałych i/lub ciekłych nie mniej niż 99 proc.,
- oporu oddychania – nie więcej niż 300 Pa,
- zawartości CO2 w powietrzu wdychanym – mniejsza niż 1 proc. obj.
Ponadto półmaska filtrująca powinna być oznakowana zgodnie z wymaganiami normy stanowiącej podstawę wykazania jej właściwości ochronnych (np. w EN numer normy, nazwa półmaski, klasa ochrony, dane producenta), powinna posiadać deklarację zgodności na zgodność z wymaganiami rozporządzenia UE 2016/425 jak również powinna być oznakowana znakiem CE.
Półmaska filtrująca powinna osłaniać czoło, usta, nos i brodę użytkownika. Powinna być wykonana z układu włóknin filtracyjnych i osłonowych trudnopalnych.
Podstawowe elementy półmaski filtrującej:
- zacisk nosowy, lub odpowiednio wyprofilowana część nosowa czaszy półmaski,
- zawór wydechowy – (opcjonalnie),
- taśmy nagłowia wykonane z gumy pasmanteryjnej lub lateksowej lub innego materiału tekstylnego,
- zapinki taśm nagłowia – (opcjonalnie),
- Przyłbice - 5 000 szt.
Oferowany produkt powinien charakteryzować się następującymi cechami:
- zgodność z normą EN 166: 2001 (PN-EN 166: 2005) w zakresie:
- pola widzenia,
- współczynnika przepuszczania światła,
- odporności mechanicznej,
- odporności na zapalenie,
- ochrony przed rozbryzgami cieczy.
- nie posiadać części materiałowych niezmywalnych lub gąbek;
- oznakowanie znakiem CE,
- pakowane w indywidualne opakowania.
Przyłbice powinny charakteryzować się:
- współczynnikiem przepuszczania świata – nie mniej niż 74,4 %,
- być wyposażone w elementy umożlwiające dopasowanie do obwodu głowy użytkownika,
- powinny być wykonane z materiałów niepalnych;
- powinny osłaniać obszar oczny oraz twarz użytkownika, w tym: usta, nos oraz czoło.
- Rękawice jednorazowe nitrylowe - 1 700 000 szt., w rozmiarach:
S – 240 500 szt.;
M – 605 000 szt.;
L – 508 000 szt.;
XL - 280 500 szt.,
XXL - 66 000 szt.
Oferowany produkt musi spełniać wymagania Dyrektywy 93/42/EWG określone dla wyrobu medycznego i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2017/745 i być zgodny z normami:
- PN-EN 455-1:2004 - Rękawice medyczne do jednorazowego użytku — Część I: Wymagania i badania na nieobecność dziur (lub odpowiednio EN 455 - 1 : 2000);
- PN-EN 455-2+A2:2013-06 - Rękawice medyczne jednorazowego użytku -- Część 2: Wymagania
i badania dotyczące właściwości fizycznych (lub odpowiednio EN 455-2:2009+A2:2013); - PN-EN 455-3:2007 - Rękawice medyczne jednorazowego użytku -- Część 3: Wymagania i badania
w ocenie biologicznej (lub odpowiednio EN 455- 3:2006); - PN-EN 455-4:2010 - Rękawice medyczne do jednorazowego użytku — Część 4: Wymagania i badania dotyczące wyznaczania okresu trwałości (lub odpowiednio EN 455-4:2009).
Ponadto produkt powinien posiadać deklarację zgodności na zgodność z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016 r. w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedury oceny zgodności wyrobów medycznych (Dz. U. poz. 211) albo deklarację zgodności z wymaganiami dyrektywy 93/42/EWG albo deklarację zgodności z wymaganiami rozporządzenia (UE) 2017/745 oraz być oznakowany znakiem CE.
Produkt powinien spełniać również normy:
- PN-EN ISO 374-2:2020-03 Rękawice chroniące przed niebezpiecznymi substancjami chemicznymi
i mikroorganizmami - Część 2: Wyznaczanie odporności na przesiąkanie albo PN-EN ISO 374-1:2017-01, która jest zharmonizowana z rozporządzeniem 2016/425; - Wymagana jest także deklaracja zgodności na spełnienie wymagań zasadniczych rozporządzenia UE 2016/425.
- Ochraniacze na obuwie - 20 000 szt.,
Oferowany produkt musi być zgodny z wymaganiami zasadniczymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 dot. środków ochrony indywidualnej, w tym normy EN 14126:2003 dotyczącej odzieży, zapewniający ochronę przed czynnikami infekcyjnymi, według co najmniej wyszczególnionych warunków:
- odporność na przenikanie skażonej cieczy pod wpływem ciśnienia hydrostatycznego - klasa 4 lub wyższa,
- minimalna wytrzymałość na rozdzieranie i na przekłucie wg EN 14325:2018 (klasa 1),
- co najmniej typ 4 wg klasyfikacji zgodnie z EN 14605: 2005+A1:2009.
Produkt musi posiadać deklarację zgodności na zgodność z wymaganiami rozporządzenia UE 2016/425 oraz być oznakowany znakiem CE.
- Płyn do dezynfekcji rąk - (200 szt. po 5 litrów),
Produkt musi spełniać następujące normy:
- Chirurgiczna dezynfekcja rąk (PN-EN 12791);
- Higieniczna dezynfekcja rąk (PN-EN 1500);
- Normy: PN-EN 13727 (bakterie), PN-EN 13624 (C. Albicans), PN-EN 14476 (wirusy osłonkowe oraz - Rota i Noro), PN-EN 14348 (M. terrae)
Ponadto oferowane płyny muszą spełniać wymagania oraz posiadać:
- deklarację zgodności z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016 r.
w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych
(Dz. U. z 2016 r., poz. 211) albo deklarację zgodności z wymaganiami dyrektywy 93/42/EWG, albo deklarację zgodności z wymaganiami rozporządzenia (UE) 2017/745; - oznakowanie znakiem CE (dotyczy wyrobów medycznych);
- wymagania zawarte w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U.2018.0.2231 t.j.);
- wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 z dnia 22 maja 2012 r. w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (Dz. Urz. UE L 167
z 27.06.2012); - odpowiednie pozwolenie na obrót Produktem Biobójczym;
- wpis do Wykazu Produktów Biobójczych.
Produkt musi posiadać następujące właściwości: Alkoholowy płynny preparat przeznaczony do dezynfekcji higienicznej oraz chirurgicznej rąk.
Produkt musi zawierać w składzie alkohol alifatyczny (propanol lub izopropanol min. 75-80 g/100 g produktu) oraz substancję pielęgnującą np.Panthenol.
Nie może zawierać barwników, substancji zapachowych, chlorheksydyny, QAC.
Musi zapewnić higieniczną dezynfekcję rąk 30s., chirurgiczną do 90 sekund. Spektrum działania: B (w tym MRSA), Tbc ((M. Terrae, M Avium), F (Candida albicans), V (Vaccinia, Rota, Noro, Adeno).
Produkt biobójczy.
Opakowanie po 5l.
- Płyn do dezynfekcji powierzchni - (200 szt. po 5 litrów).
Zaoferowany produkt musi spełniać następujące normy: Normy: PN-EN 13727 (bakterie), PN-EN 13624 (C. Albicans), PN-EN 14476 (wirusy osłonkowe oraz Rota i Noro), PN-EN 14348 (M. terrae) i PN-EN 13697 (test powierzchniowy) i PN-EN 16615 (test czteropolowy).
Ponadto oferowane płyny muszą spełniać wymagania oraz posiadać:
- deklarację zgodności z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2016 r.
w sprawie wymagań zasadniczych oraz procedur oceny zgodności wyrobów medycznych (Dz. U. poz. 211) albo deklarację zgodności z wymaganiami dyrektywy 93/42/EWG, albo deklarację zgodności
z wymaganiami rozporządzenia (UE) 2017/745; - oznakowanie znakiem CE (dotyczy wyrobów medycznych);
- wymagania zawarte w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U.2018.0.2231 t.j.);
- wymagania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 z dnia 22 maja 2012 r.
w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (Dz. Urz. UE L 167 z 27.06.2012); - posiada odpowiednie pozwolenie na obrót Produktem Biobójczym;
- jest wpisany do Wykazu Produktów Biobójczych;
Ponadto zaoferowany produkt, tj. preparat do mycia i dezynfekcji powierzchni dużych, wyrobów medycznych,
z możliwością stosowania w obecności pacjentów musi posiadać następujące cechy: Preparat na bazie aliafatycznych czwartorzędowych związków amoniowych, bez zawartości aldehydu, kwasu cytrynowego, fenoli
i ich pochodnych, nie powodujący lepkości dezynfekowanych powierzchni, nie wymagający spłukiwania dezynfekowanych powierzchni. Spektrum działania : B,F, V (HIV, HCV, HBV, Rota, Vaccina), stężenie 0,5%, 15 min.
Możliwość użycia do powierzchni kontaktujących się z żywnością.
Opakowanie 5l.
Miejsce dostawy:
Dostawa będzie realizowana bezpośrednio do nw. podmiotów leczniczych:
- Samodzielny Wojewódzki Zespół Publicznych Zakładów Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej im. dr. B. Borzym w Radomiu, siedziba Szpitala: ul. Krychnowicka 1, 26-607 Radom;
- Mazowieckie Specjalistyczne Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, siedziba Szpitala: Magazyn główny ul. Partyzantów 2/4, 05-802 Pruszków;
- Samodzielny Wojewódzki Zespół Publicznych Zakładów Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej w Warszawie, siedziba Szpitala: ul. Nowowiejska 27, 00-665 Warszawa;
- Wojewódzki Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej im. prof. dr E. Wilczkowskiego
w Gostyninie, siedziba Szpitala: ul. Zalesie 1, 09-500 Gostynin; - Mazowiecki Szpital Wojewódzki Drewnica Sp. z o.o., siedziba Szpitala, ul. Rychlińskiego 1, 05-091 Ząbki;
- Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii Sp. z o.o. w Zagórzu, siedziba Szpitala: w Zagórzu k/Warszawy,
05-462 Wiązowna; - Szpital Mazowiecki w Garwolinie, Sp. z o.o., siedziba Szpitala: al. Legionów 11, 08-400 Garwolin.
Termin realizacji zamówienia:
Maksymalnie do 4 grudnia 2020 r.
Termin i sposób płatności:
Przelew w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania przez Kupującego prawidłowo wystawionej faktury.
Kryteria oceny ofert:
Cena – 100%
Warunki udziału:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy oferujący ŚRODKI OCHRONY INDYWIDUALNEJ.
Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty stanowiącym załącznik do Ogłoszenia. Wraz z ofertą dla oferowanego produktu należy przesłać dokumentację potwierdzającą spełnienie określonych dla poszczególnych produktów wymagań, w tym m.in. deklarację zgodności, odpowiednie certyfikaty wydane przez uprawnioną jednostkę notyfikującą (jeżeli wymagana), zdjęcia produktu.
Sposób i termin złożenia ofert:
Ofertę należy złożyć w terminie do 19 listopada 2020 r., drogą elektroniczną na adres e-mail: covid19_oferty@mazovia.pl
Prosimy o dopisanie w tytule maila „dostawa ŚOI - podmioty lecznicze”.
UWAGA – dopuszcza się możliwość składania ofert na dostawę mniejszej ilości przedmiotu zamówienia, niż ta która została określona w niniejszym ogłoszeniu.
Dopuszcza się możliwość składania ofert na dostawę wybranego przedmiotu zamówienia.
Wybór ofert:
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty osobno na każdy ze wskazanego przedmiotu zamówienia.
Zamawiający ma prawo skorzystać tylko z części oferty po niezmienionych cenach.
Po dokonaniu wyboru, Zamawiający skontaktuje się tylko z wykonawcą lub wykonawcami, których oferty zostały wybrane.
Pliki do pobrania
Liczba wyświetleń: 657
powrótSzanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.