Aktualności

Upadek biura podróży SKY CLUB – marszałek rozpoczął proces udzielania pomocy turystom

2012.07.04 12:55 , aktualizacja: 2015.05.31 23:06

Autor: tekst: Wydział Turystyki, wideo: M.Guzowska, Wydział Komunikacji Zewnętrznej, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

4 lipca br. biuro podróży Sky Club Sp. z o.o. złożyło w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie oświadczenie o niewypłacalności. Poza granicami kraju przebywa obecnie ponad 4,7 tys. osób. Urząd już rozpoczął organizację ich powrotu do kraju. Uruchomiona została także specjalna infolinia dla poszkodowanych klientów – 22 59 79 544 oraz e-mail: .

 

Jak wynika z ostatnich informacji, poza granicami kraju przebywa ponad 4769 osób. Informacja o składaniu wniosku o upadłości przez Sky Club sp. z o.o. została przekazana pracownikom urzędu marszałkowskiego telefonicznie, wieczorem 3 lipca br. Mimo braku oficjalnych dokumentów, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i służbami dyplomatycznymi rozpoczął starania o ustalenie miejsc pobytu klientów biura i zapewnienie im powrotu do kraju. Od wczoraj służby konsularne nawiązują kontakt z turystami i monitorują hotele w granicach swojego zasięgu. Na stronie MSZ turyści mogą znaleźć telefony komórkowe do konsulów z kraju, w którym przebywają.

 

 

                                         Wypowiedź przedstawicielki Sky Club Sp. z o.o. 

 

Uruchomiliśmy procedury zgodne z naszymi ustawowymi obowiązkami. Teraz koncentrujemy się na pomocy związanej z powrotem turystów do kraju – podkreślił podczas konferencji marszałek Adam Struzik. Powołałem specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Uruchomiona też została infolinia dla poszkodowanych – (22) 59 79 544. Wszelkie niezbędne informacje na bieżąco publikowane są w komunikatach na stronie internetowej samorządu województwa. Kolejnym krokiem jest wypłacanie roszczeń z gwarancji ubezpieczeniowej, która wynosi 25 mln zł – podsumował marszałek.

 

 

Wypowiedź Marszałka Województwa Mazowieckiego - Adama Struzika oraz z-cy dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM - Izabeli Stelmańskiej

 

Zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM Izabela Stelmańska zapewniła, że pieniędzy wystarczy na powrót wszystkich poszkodowanych. Obecnie badane są warunki przebywania turystów poza krajem – jeśli są wykwaterowywani, jak najszybciej trzeba im zabezpieczyć sprawny powrót do domu.

 

Według uzyskanych dotychczas informacji, klienci biura Sky Club sp. z o.o. znajdują się w Turcji (ponad 660 osób), Grecji (ponad 1200 osób), Hiszpanii (ponad 800 osób), Maroko (ponad 160 osób), Tunezji (ponad 160 osób), Egipcie (ponad 900 osób), Portugalii (ponad 200 osób), na Cyprze (50 osób), w Bułgarii (ok. 140 osób – Varna i Burgas) oraz na Kubie (15 osób).

 

Dziś do kraju powróci pierwszych 800 turystów. Koszty powrotu zostaną pokryte z gwarancji ubezpieczeniowej.W celu jak najszybszego sprowadzenia turystów do kraju urząd marszałkowski jest w kontakcie z ubezpieczycielem – Towarzystwem Ubezpieczeń TU Europa S.A., a także Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Polską Izbą Turystyki.

 


Biuro poinformowało również, że wstrzymało sprzedaż imprez turystycznych oraz anulowało te, które miały rozpocząć się od 4 lipca br.

Urząd marszałkowski jest zobowiązany na mocy ustawy o usługach turystycznych do zapewnienia turystom powrotu do kraju. Samorząd Województwa Mazowieckiego nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za zobowiązania SKY CLUB Sp. z o.o. Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały, będą wypłacane do kwoty gwarancji ubezpieczeniowej – 25 mln zł.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 111 kB, Liczba pobrań: 2990, Dokument programu Microsoft Word
Rozmiar: 51 kB, Liczba pobrań: 6519, Dokument programu Microsoft Word

Artykuły powiązane

Liczba wyświetleń: 10279

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.