Komunikaty

Sky Club Sp. z o.o.

2012.07.04 12:55 , aktualizacja: 2012.10.31 14:19

Autor: Departament Kultury, Promocji i Turystyki, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

W związku z przekazaniem przez biuro podróży SKY CLUB Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej 42 informacji o niewypłacalności informujemy, że Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z umów gwarancji ubezpieczeniowych posiadanych przez ww. organizatora turystyki w celu zapewnienia klientom powrotu do kraju oraz dokonania zwrotów wpłat wniesionych tytułem niezrealizowanych i przerwanych imprez turystycznych.

 

Informujemy, że biuro podróży SKY CLUB Sp. z o.o. posiada umowy gwarancji ubezpieczeniowych w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych:

  1. Nr GT 101/2011 z dnia 15 września 2011 r. wystawioną przez Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA Spółka Akcyjna na sumę gwarancyjną 17.500.000,00 zł, obejmującą ochroną umowy o organizowanie imprez turystycznych, zawarte w okresie jej obowiązywania, tj. od dnia 17 września 2011 r. do dnia 16 września 2012r.
  2. Nr GT 23/2012 z dnia 21 lutego 2012 r. wystawioną przez Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA S.A. na sumę gwarancyjną 7.500.000,00 zł, obejmującą ochroną umowy o organizowanie imprez turystycznych, zawarte w okresie jej obowiązywania, tj. od dnia 21 lutego 2012 r.  do dnia 16 września 2012 r.

 

Środki z umowy gwarancji ubezpieczeniowej przeznaczone są na: 

  1. Pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni  tego powrotu;
  2. Zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana;
  3. Zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu.

 

Powyższy zakres umowy gwarancji ubezpieczeniowej, jest zgodny z treścią art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268, z późn. zm.).

 

Podkreślamy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych oraz treścią umowy gwarancji ubezpieczeniowej nie podlegają zwrotowi ze środków z ww. umowy gwarancji:

- zakup pojedynczej usługi np. biletu lotniczego lub zakwaterowania;

- roszczenia z tytułu anulowanych przez klienta umów, które miały miejsce przed uruchomieniem środków z gwarancji;

- dodatkowe koszty poniesione przez klientów np. zapłata za hotel, telefony, taksówki, zakup pożywienia itp.;

- koszty ubezpieczeń fakultatywnych, jeżeli nie są wliczone w cenę imprezy;

- koszty wszelkich świadczeń nie objętych umową, np. wycieczek wykupionych na miejscu od innych usługodawców;

- odszkodowania za straty moralne.

 

Wobec powyższego wszystkie osoby, które mają zawarte umowy o imprezę turystyczną z biurem podróży SKY CLUB Sp. z o.o. uprzejmie prosimy o przesłanie/dostarczenie następujących dokumentów:

  1. kopii umowy o świadczenie usług turystycznych zawartej pomiędzy biurem podróży i klientem;
  2. kopii dowodu wpłaty na rzecz biura podróży należności za imprezę turystyczną określonej w ww. umowie;
  3. formularza zgłoszenia roszczenia z umów gwarancji ubezpieczeniowych (znajdującego się poniżej).

 

Dokumenty należy przesłać/ dostarczyć na adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Departament Kultury, Promocji i Turystyki

ul. Okrzei 35

03-715 Warszawa

 

Zgodnie z zapisami ww. umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi upływa w dniu 16 września 2013 r.

Uprzejmie informujemy, że dokonanie wypłat będzie możliwe po upływie powyższego terminu.

 

Wszelkie informacje dotyczące składania roszczeń, a także dokonywania zwrotów poszkodowanym klientom będą zamieszczane na stronie internetowej www.mazovia.pl.  Prosimy o zapoznawanie się z komunikatami.

 

Informujemy, że Marszałek Województwa Mazowieckiego nie posiada kompetencji do uznawania roszczeń za zasadne lub bezzasadne, ani też do wyliczania wysokości należnych kwot zwrotu. Pełni on jedynie rolę beneficjenta gwarancji, występującego do ubezpieczyciela, który wystawił umowę gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz biura podróży, w imieniu wszystkich klientów zgłaszających roszczenia z tytułu umów niezrealizowanych w związku z niewypłacalnością organizatora turystyki.

 

Informujemy, że zgodnie z zapisami ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej wyliczenia kwot należnych poszkodowanym klientom dokonuje Gwarant, tj. Towarzystwo Ubezpieczeń EUROPA Spółka Akcyjna, po upływie terminu na składanie roszczeń, określonego w treści ww. umowy gwarancji ubezpieczeniowej, tj. po 16 września 2013 r. Gwarant odpowiada także za prawidłowe rozliczenie środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej.

Beneficjent, tj. Marszałek Województwa Mazowieckiego, po otrzymaniu od Gwaranta szczegółowego wyliczenia kwot należnych poszkodowanych klientom, wydaje dyspozycję wypłaty środków. Gwarant dokonuje wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.

Pliki do pobrania

Rozmiar: 51 kB, Liczba pobrań: 414, Dokument programu Microsoft Word

Artykuły powiązane

Liczba wyświetleń: 26975

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.