Komunikaty

Lista złożonych roszczeń przez osoby poszkodowane przez biura podróży: Sky Club Sp. z o.o., Blue Rays Sp. z o.o., Oriac Polska Sp. z o.o. oraz Filiz Sp. z o.o.

2012.11.05 09:20 , aktualizacja: 2013.03.18 10:56

Autor: Małgorzata Błaszczak, Wydział Turystyki (KP), Wprowadzenie: Iwona Dybowska

Departament Kultury, Promocji i Turystyki informuje o listach numerów rezerwacji, do których wpłynęły formularze zgłoszenia roszczenia do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie (stan na 25 października 2012 r.) z gwarancji ubezpieczeniowych biur podróży: Sky Club Sp. z o.o.. Blue Rays Sp. z o.o., Oriac Polska Sp. z o.o. oraz Filiz Sp. z o.o.

 

Na poszczególnych listach numerów rezerwacji, można sprawdzić czy Państwa roszczenie wpłynęło do Urzędu. Do sób, które złożyły formularze zgłoszenia roszczenia zostaną skierowane indywidualne informacje potwierdzające złożenie dokumentów, z ewentualną prośbą o ich uzupełnienie w przypadku jakichkolwiek błędów lub braków formalnych.

 

Zgodnie z zapisami umów gwarancji ubezpieczeniowych poszczególnych biur podróży obowiązują następujące, nieprzekraczalne terminy składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi:

 

1.  Sky Club Sp. z o.o. – do 8 sierpnia 2013 r.

2.  Blue Rays Sp. z o.o.:

- dla klientów, którzy zawarli umowy do 5 czerwca 2012 r. termin upływa 5 czerwca 2013 r.

- dla klientów, którzy zawarli umowy od 6 czerwca 2012 r. r. termin upływa 24 października 2013 r.

3.  Oriac Polska Sp. z o.o. (Summerelse) – do 3 września 2013 r.

4.  Filiz Sp. z o.o.:

- dla klientów, którzy zawarli umowy do 25 czerwca 2012 r. termin upływa 24 czerwca 2013 r.

- dla klientów, którzy zawarli umowy od 26 czerwca 2012 r. termin upływa 15 listopada 2013 r.

 

Departament Kultury, Promocji i Turystyki informuje również, że zgodnie z ustaleniami z ubezpieczycielami, a także zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Sportu i Turystyki, wypłata środków z umów gwarancji ubezpieczeniowych będzie możliwa dopiero po upływie powyższych terminów.

 

Wszyscy Klienci, którym przysługuje prawo do składania roszczeń, a z niego rezygnują, proszeni są o przesłanie do rzędu stosownego oświadczenia.

 

Informujemy, że koszty sprowadzenia 4 629 turystów Sky Club Sp. z o. o. do kraju wyniosły 4 978 838,15 zł. Tym amym na gwarancjach ubezpieczeniowych biura pozostało 20 021 161,85 zł do rozdysponowania pomiędzy poszkodowanych klientów. Koszty sprowadzenia 2 turystów Filiz Sp. z o.o. wyniosły 4 314,69 zł. Na gwarancjach ubezpieczeniowych biura pozostało 393 748,66 zł.

 

Środki z umów gwarancji ubezpieczeniowych Blue Rays Sp. z o.o. i Oriac Polska Sp. z o.o. zostały w całości przeznaczone na sprowadzenie do kraju turystów, którzy przebywali w momencie ogłoszenia niewypłacalności poza granicami Polski. Zabezpieczenia tych biur okazały się zbyt niskie i brakujące środki na ten cel (190 162,03 zł) zostały wydatkowane z budżetu Województwa Mazowieckiego. Marszałek Województwa Mazowieckiego wystąpił do Ministra Sportu i Turystyki o określenie, w jaki sposób poszkodowani klienci, którzy złożyli uzasadnione roszczenia, a którzy nie mają szans na otrzymanie zwrotów wpłaconych kwot z gwarancji ubezpieczeniowych biur, powinni dochodzić swoich roszczeń, które gwarantuje im zapis art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych. O trzymanej odpowiedzi zostaną Państwo poinformowani oddzielnym komunikatem.

 

Ewentualne pytania można kierować do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie pod dpowiednie adresy e-mail: , , i .

Pliki do pobrania

Rozmiar: 48 kB, Liczba pobrań: 571, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 33 kB, Liczba pobrań: 400, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 283 kB, Liczba pobrań: 551, Dokument programu Microsoft Excel
Rozmiar: 904 kB, Liczba pobrań: 4791, Dokument programu Microsoft Excel

Liczba wyświetleń: 8328

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.