ALFA STAR

Komunikat dla klientów poszkodowanych przez Alfa Star S.A.

2015.10.23 10:30 , aktualizacja: 2015.12.17 14:43

Autor: Ewa Puciata (KP), Wprowadzenie: Monika Gontarczyk

Departament Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie informuje, że koszty sprowadzenia klientów Alfa Star S.A., którzy w dniu zgłoszenia niewypłacalności przez spółkę przebywali poza granicami Polski wyniosły 1 656 468,37 zł i zostały pokryte ze środków umów gwarancji ubezpieczeniowych Alfa Star S.A.

 

Do 19 października do urzędu wpłynęło:

  • 112 roszczeń 325 osób do środków umowy gwarancji ubezpieczeniowej nr G/2014/137 obowiązującej od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r. na kwotę 19,4 mln zł,

  • 823 roszczenia 2 332 osób do środków umowy gwarancji ubezpieczeniowej nr G/2015/001 obowiązującej od 17 stycznia 2015 r. do 16 stycznia 2016 r. na kwotę 20 mln zł.

 

Każda osoba, która złożyła roszczenie otrzyma e-mailowo lub pisemnie (w zależności od wskazanej w formularzu zgłoszenia formy korespondencji) potwierdzenie wpływu zgłoszenia wraz z informacją o kompletności dokumentacji lub brakach, które trzeba będzie uzupełnić.

 

Przypominamy o konieczności poinformowania urzędu o ewentualnych okolicznościach zmieniających kwotę roszczenia (np. częściowy lub całkowity zwrot wpłaty z innego źródła) oraz o zmianie danych zawartych w formularzu zgłoszenia roszczenia, np.: numeru rachunku bankowego, nazwiska, adresu.

 

Zgodnie z zapisami ww. umów gwarancji ubezpieczeniowych termin składania roszczeń w związku z niezrealizowanymi lub przerwanymi imprezami turystycznymi upływa:

  • dla umów zawartych od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r. – 16 stycznia 2016 r.

  • dla umów zawartych od 17 stycznia 2015 r. – 16 października 2016 r. (w związku z uprawomocnieniem się decyzji marszałka województwa mazowieckiego w sprawie wykreślenia Alfa Star S.A. z Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego oraz o zakazie wykonywania działalności organizatora turystyki i pośrednika turystycznego przez okres 3 lat).

 

Informacje można uzyskać pod adresem e-mail: lub nr telefonu (22) 5979544, (22) 5979543.

Liczba wyświetleń: 2061

powrót

Szanowni Państwo, jeżeli opublikowany artykuł nie jest prawidłowo odczytany przez czytnik ekranu, prosimy o przesłanie uwag do artykułu wraz z podaniem linka do informacji, której dotyczy pytanie. Postaramy się udostępnić bardziej czytelny plik.